Followers

Nuffnang Ads

Wednesday, November 21, 2012

Coffee or Tea? #jiwang

Ola oli ku beri nama saudara saudari cikeboom cikeboom ! hyy.. ceria tak saya harini? yuhuuu~ seceria Dian dalam "Istanbul Kau Datang" kan? eh? bukan "Aku" ke? KAKAKAh ! tak kelakar sudah. ok, sebenarnye harini adalah entry yg agak Jiwang. oh? jiwang? saya? Cinta? dia? heh ! 

Saya sebenarnye.. Err, saya nak minta pendapat kawan2 yg lalu lalang kat sini. Atau kebetulan tersinggah atau memang dah admirer kat saya ke? atau ape saje lah. hu :3 ! urm, sejujurnya saya nak tanya. Adakah salah saya kalau saya menerima seseorang yg betul2 sayangkan saya. Sedangkan saya masih belum menerima dia sepenuhnya dalam hati saya? Dan paling menyayat hati, saya menyimpan perasaan pada orang lain yg hanya menganggap saya sebagai kawan dia je selama nii. heh ! berat tak masalah saya? hurm.. kdg2 saya sendiri dapat rasa yg saya ni teruk sgt.. Tapi saya selalu dgr org cakap. Biar kita menerima seseorang yg betul2 syg kita. daripada kita yg sayangkan dia. eh? betul ke ayat nii? tah. mcm tak paham je. uh! 


Sejujurnya, saya masih belajar utk menerima 'dia' sepenuhnya dalam hidup saya. Ini yang sejujurnya. Saya tau dia serius dgn saya. Family saya pun dah tau. cuma yang saya ragu2 sekarang adalah tentang Perasaan saya. Perasaan. Perasaan. tau? Benda yang tak boleh ditipu langsung sebenarnya. Saya kenal dia pun dah masuk 4 tahun kott. drpd kiteorg gadoh, benci, menyampah, meluat. Tibe2 tahun ni saya boleh terima dia dalam hidup saya. Ergh ! nampak x permainan saya? bukan niat saya utk permainkan sape2 masalahnye. Saya pun takde mslh langsong dgn dia skrg. Yang bermasalahnye sekarang adalah Saya dan Hati saya. Saya tau, tak sepatutnya  saya fikir tentang perasaan saya pd org lain. Sebab sy tau org tu tak pernah pun pikir ttg perasaan saya. Saya pun tak tau dia sebenarnye ada masalah perasaan ataupun dia gay ! ahak. Jahatnye. bukanlah. Gurau je. Maaf. Err, takpela. tapi bila saya pikir2 sekarang biarlah saya cuba utk belajar menerima hakikat yg sebenar. In shaa Allah, saya cuba menerima dia sepenuhnya dalam hidup saya. Doakan saya. Panjang lagi sebenarnye kisah ni. Tapi ade ke org nak bace kisah panjang2?? hu :3 sekian.

3 comments:

  1. alamak tak ade orang jawab lagi, maksudnye jawapan teman mesti kene serius!

    jawapannye..........*lari

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha. ok, terima kasih di atas komen anda yang sangat bernas ! :D

      Delete

  2. Nice blog :)
    salam kenal sobat :)
    bagi - bagi motivasi
    semoga bisa jadi semangat
    Senyuman adalah sedekah yang indah, karena dengan sedekah senyuman, manusia takkan pernah merasa berhutang apa-apa dan tak kan membuat orang lain merasa terhina
    ditunggu kunjungan baliknya yaa :) terima kasih ....

    ReplyDelete

Oh, terima kasih komen :)