Followers

Nuffnang Ads

Wednesday, April 10, 2013

Baru tahu apa maksud "Lompong".

Tertarik dengan jalan cerita drama melayu malam tadi. Eh? Macam salah je ayat tu. Ah, tak kesah la. Yang penting faham kan? Tajuknya 'Lompong'. Mula² sangat pelik. Tak kelakar. Tak rase nak suka langsung dgn tajuk tersebut. Tapi disebabkan jalan cerita yang penuh pengisian, aku tetap nak tengok sampai abes. Nak jugak. Dan sedikit sebanyak, aku sangat setuju dgn drama tersebut kalau ianya sgt berkaitan dgn apa yang terjadi dalam kehidupan duniawi kita pada hari ini. Apa lompong tu? Walaupun aku masih belom cari dalam google mahupun kamus dewan, tapi aku dapat buat huraian aku sendiri. Terer tak? Terer kan? ini bermakna cerita tersebut sampai kepada penonton. Betul lah kata drama tersebut. Adakala ibubapa tak pernah sedar yang mereka membesarkan anak hanya dengan 'Kekosongan'. Pendek kata, terkadang ibubapa kita dah rasa cukup sempurna dengan cara mereka membesarkan anak walaupun hakikatnya tidak. Aku tak tahu aku selayaknya utk bersuara tentang semua ni ataupun tak. Tapi bagi pandangan aku sebagai seorang anak. Dan mungkin jugak sebab bagi aku yang berpengalaman. Kosong. Aku taknak komen banyak. Kosong. mohon Najwa latip tolong dendangkan lagu kosong untuk saya. dan kesimpulannya, seimbangkanlah hal duniawi serta akhirat. kadang² tu, cubelah bagi sedikit masa walaupun hanya 5minit utk anak² bersuara tentang ape yang mereka rase. Mungkin ade benarnye. oh maaf. saya masih belom jadi ibubapa lagi.



No comments:

Post a Comment

Oh, terima kasih komen :)