Followers

Nuffnang Ads

Thursday, December 1, 2011

informasi okayy.

Tiba2 pulak belog nih jadi mcm informasi hiburan sikit lah kott.
asik2 nak citer pasal Rindu je tahmende2 jadahnye kan :P
okay, pes of oll, i would like to setori aboutt :
filem Ong-bak. eh, silap2. Filem ombak Rindu <3
yang baru ade kat pawagam mulai semalam - 1st Disember. ok?
Sape yg xtengok lagi tu diepersilakanlah. Oo yeah..
Saya da tgok semalam. g dgn adik2 je. kul 3 pm. have fun!
Pendapat saya? okay. No bad. Cite tu keseluruhannye sgt bestlah kot. 
Tisu 1 kotak pun belum tentu cukup.
Ngee.. Tapi kteorg tengok disebalik tabir je la smlm. wakakaka :P
Mane lah sempat wok nak pegi mase 1st dayy. call la mane2 pawagam pun. 
ticket on9 pun belum tentu dapat. Full okay :D sape cpt die dapat !
tibe2 pulak dah aku terminat sgt nak tgok citer tuh.
padahal mase novel die meletop 6, 7 tahun dulu xde pulak aku nak kesah?
konon je. haha. bile kawan aku duk sibuk bace2 ombak rindu dulu, xde pulak aku sibuk nak tumpang bace skali. ngee :D


oyeah! brp la kutipan ombak rindu ek? :D


Okay, the second story is about :
Rara Zikry. tibe2 i am thinking bout her. Yes, sbb tibe2 
Pating, eh!  fatin tunjuk kat aku fesbuk Rara Zikry mlm td.
Then, die bgtau Rara tu da meninggal. So, aku sibukla duk tanye sape Rara tu.
Sumpah , aku langsung xkenal pun sbelum nih. Aku ingatkan kawan Pating.
mcm nak ignore pun xblh, sbb aten ckp die meninggal masuk paper. oh?
who is she? tibe2 berminat nak amek tau pagi nih. sbb aten duk cite psl die lg.
aku pun search la mcm2 yg aku nak search. Then aku dapat tau,
die bknlah artis, die cuma org biase. Die pelajar limkokwing. Die sebaya aku. dia Cantik sgt. Subhanallah.. Mungkin selepas die pergi baru aku sedar berita tentang penderitaan die kot.. Aku btl2 xtau sebelum ni. Al Fatihah..

Al-Fatihah. Takziah kpd Ahli Keluarga
 Zarith Nadhirah Binti Mohamad Zikry.


Melalui sumber yg aku copy:

 Pada 19 Mac 2010, Rara Zikry mengalami serangan asma ketika berjogging bersama rakan-rakan. Kemudian beliau dihantar ke Subang Jaya Medical Centre dan dimasukkan ke ICU dalam keadaan koma. Namun yg menyedihkan, bila tersedar dari koma, Rara x mampu bercakap dan mengalami beberapa komplikasi lain.

Tak berapa lama selepas itu, beliau telah dipindahkan ke Hospital University untuk further treatment dan doktor diagnose Rara telah mengalami Hypoxic Ischemic Encephalopathy (brain damage)…

Di sebabkan kos rawatan yg tinggi, keluarganya telah membuat satu fan page di facebook untuk mengutip derma agar dapat meringankan beban…ini link dia




#okay, fine. Aku sgt rindu nak jadi wartawan. Oo yeah!


No comments:

Post a Comment

Oh, terima kasih komen :)