Followers

Nuffnang Ads

Monday, June 24, 2013

ANTARA TAHNIAH DAN SEBAK.

Lak? kenapa entry blog dah macam tajuk lagu? Ngehngeh! Ala, bukan nak cerita pasal cinta pun. Sekadar nak ucap tahniah je. Entry kalini membuatkan saya rasa tertarik nak berkongsi. Entahlah. Mungkin saya tak pernah berpengalaman dalam menghadapi situasi yang sama macam Fatin Nadia alami. Kenal dak fatin nadia tu sape? Tu la girlfriend adik saya. Wah? Nampak baik tak bakal kakak ipar dia? Siap buat entry utk dia lagi. Kekekeke. Bukan baik. Tapi Sweet ok? Manis. Untung tau sape yang dapat adik ipar, kakak ipar macam saya ni. Penyanyang. Saje je buat2 salah eja. Takde la nampak macam riak sangat. Lalalala~ Bukan ape. Entahlah kenapa saya rase macam tertarik sgt utk berkongsi tentang cerita disebalik konvo fatin nadia. Mungkin dari gerak hati kecil saya yang mudah terasa. Ok, boleh saya mula cerita?

 Urmm..Kesahnye canggini. Sabtu lepas, 22 Jun 2013.. Saya ke KL lumpur. Ye, sepertimana yang saya dah janji dengan fuad. Seminggu lepas lagi dah janji. Nak teman die tgk girlpren dia konbo. Sebab mak ayah die tak dapat datang atas sebab2 tertentu. So pergilah kami seperti yg dirancang. Macam bese lah. Kat sane tido umah abg. Ha, yang tu tak payah tanye la. Takde pun dalam rangka karangan ni nak cerite benda lain. gagagaga~ Ok. Sejujurnya , saya nak tanye korang. Ape perasaan korang bila korang konvo, mak ayah korang xdapat dtg atas sebab2 tertentu. Korang pulak anak sulung. Mestilah yg first konvo antara adik badik korang kan? Takpelah. Bukan saya nak pertikaikan pun semua tu. Heshh! yang saya nak cakap sekarang. Saya cukup tersentuh, bila saya dapat tau. Fatin suruh fuad pakai baju arwah abi dia mase dia konvo baru-baru ni. Ya Allah, masa saya dapat tahu semua tu macam airmata ni tak dapat nak tahan lagi Terus tertunduk bila dengar fuad cakap camtu. Hati kat dalam ni tak payah nak cakap la. Sebaknye ya rabbi. Tersentuh sangat mase tu. Saya kagum dengan fatin. Dia langsung tak bagitau yang tshirt fuad pakai tu pakai arwah abi dia. Patut pun sebelom ni tak pernah nampak fuad pakai tshirt tu. Dalam keadaan macam tu, tanpa sorang pun family dia dapat datang, dia masih mampu tersenyum. Tahan kesedihan dia. Selagi mampu saya buat fatin tersenyum utk hari istimewa dia. Kalau saya? 3 baldi airmata saya kasi. Kuatnye fatin. Sebab saya cuma nampak dia tahan airmata utk menangis depan saya. Lepas je selesai amik diploma, saya tunggu dia betul2 depan pintu siswasiswi keluar. Bila dia keluar, dia salam peluk saya. Alhamdulillah. Masih ade saya utk buat dia tersenyum. Saya kagum. Terima kasih fuad, sebab datang utk jadi penguat pada fatin. Alhamdulillah.. Seringkali saya cuba bayangkan bila saya ade ditempat fatin. Hmm.. Baru bayangkan je pon dah menangis. Inikan pulak kalau betul saya ditempat dia. Apapun tahniah Fatin.. Kak aien kagum dengan fatin. Kagum sangat. Fatin kuat. Tak macam kak aien. Fatin tabah sebab kak aien tau sepanjang 3 tahun fatin belajar kat mahsa, terlalu byk dugaan yg fatin lalui kan? Arwah abi fatin pergi pun mase fatin masih study. Tabahnye hati fatin untuk terima segala yang Allah bagi. Kalaulah kak aien.. Kak aien akal pendek. Tak mungkin kak aien abes belajar bila Allah duga kak aien macam tu. Hurmm.. Apepun, harapan kak aien semoga fatin tabah untuk terus terima apa yang ade didepan nanti. Kak aien doakan jodoh korang. Fatin buat yang terbaik dalam hidup tau. Fatin kental. Fatin kuat. Kuat untuk adik2 kuat untuk umi fatin tau.


Suasana dalam sebelom majlis konvokesyen start. --PWTC 

Haa, Nampak tak ciri2 kakak penyayang? Walaupun tak cukup tinggi. 
Ngeh3. Saje taknak tunjuk muka~

 
Antara gambar2 shoot selepas konvo. Tak boleh lelebih. Marah tuan punye badan nanti.

Alhamdulillah. Majlis konvokasi Mahsa ke 9 berjalan lancar dengan hadirnya Datin seri paduka Aien Asyikin. Amiinn.. Tahniah graduasi graduasi. 

Ehh? kenape muka fatin macam muka saya? Oh! memang saya rupenye.
Mehehehe. Bukan ape. Ni nak kembali kenangan mase 4 tahun lepas.
Kalau lah bagi saya ulang 4 tahun lepas, saya nak amik nursing. Mungkin skang dah degree pom.
Tapi tu lah. Selalu sangat letak diri ni pada tempat yang bukan sepatutnya. Arghh!



No comments:

Post a Comment

Oh, terima kasih komen :)