Followers

Nuffnang Ads

Friday, August 30, 2013

FIRST GIVEAWAY !

Alalalala.. comelnye muka awakk! Ehh, kejap2. Sebelom awak bace post ni, cube awak letak cermin kecik depan awak. Bace sambil tengok cermin. Sumpah comel gile muke awak. Kekeke. Nak tahu kenapa? Sebab awak nampak entry 'GiveAway' je cepat je klik open kan. Siap bukak new tab lagi. Sebab nak join. Haha. Kalau tak , jejarang sekali nak jenguk blog kite. Gittew ! Entry ni memang tajok die Giveaway. Memang nak cerita pasal Giveaway. Tapi bukan nak suruh org join GA yang mcm bagi2 hadiah bile menang tapi sebenarnye tak dapat pon hadiah. Padan muka. Kekeke. Tak sampai seru lagi saya nak buat GA sendiri. *nanges* Kalau taknak bace, boleh tekan close tab kat atas tu. Sebelom close tab, sile Byebye diri sendiri depan cermin. Nampak tak? Comot giler muke awak. Kakakakah! Err, ok. Saya sekadar nak berkongsi pengalaman. Sape2 yg bace post ni penah join GA tak? Atau ape2 je lah contest ke, random untuk bloggers ke. Kalau tak tau jugak, boleh delete blog sekarang. Ngee. Gurau je. Sape pernah join? Pernah menang tak? Pernah dapat hadiah tak? Wahh.. huntungnye !! Saya pun macam awak jugak. Pernah join. Kekadang tak tengok pun hadiah ape yang pemenang akan dapat. Saje bagi sambutan untuk dieorg. Kot2 kalau join mane la tau tibe-tibe dapat rezeki terpijak kaki ke. Kan? Sape taknak. Cuma rajin dengan malas je. Dan Alhamdulillah, saya pernah menang 3 kali GA yang entah sape2 buat pun saya tak ingat. Tapi saya bukan nak pertikaikan tu semua! Yang saya hairan sekarang , kenape setiap kali saya menang tak pernah sekalipun hadiah sampai ke tangan saya. Hairan tak? *sila bace dlm keadaan dahi berkerut*. Saya tak tau la samaada dieorg saje nak mainkan perasaan bloggers tepi longkang macam saya, atau dieorg memang takde hadiah pun sebenarnye. Saje nak tambah pollowers. Atau pendek kate, nak glemer lettew! Banyak viewers kate koo.. atau tibe2 mase dieorg umum pemenang tu, dieorg dapat jadi menteri yang macam paling sibuk didunia sampai tak hengat pun yang die kena bagi hadiah kat pemenang. Atau arghh pape je lah alasan korang. Marah ni tau marah? Org putos cinta pun tak frust canggini.


PAUSE--


Okay boleh sambung semula. Err, sebenarnye saya bukan nak sgt pun hadiah tu. Saya tau hadiah tu pun tak seberapa. Kalau tak bagi pun tak ape. Lalalala.. Makan dalam tak? Sape tak marah kan? Nampak macam tak senonoh langsung bile benda dah janji. Tapi tak buat. Kemain bersyarat2 sebelom join. Hehh! *sila baca dalam nada yang sgt2 marah!* Padahal orang lain punye la bagi sambutan pada contest2 awak tu. Nampak tak? Bile dapat tau yang kite terpilih sbg pemenang tu, wahhh... bangganye. Macam nak bagitau kampong sebelah je. Kan? Ok lepas menang tu siap die pesan suruh bagi alamat untuk post hadiah. Kalau lambat seminggu, hadiah akan di burn! Kite pun dengan semangat bagi alamat. Tak lewat sehari pun. Kemain lagi, name penoh macam dalam IC. Siap double triple check poskod lagi sebab takut tersalah alamat. Haa kauu.. Giler taknak hadiah? Tapi bile dah bagi alamat , sampai harini hadiah tak sampai ke tangan. Sedehhh nox! Nak cakap tak lepas pos, kite ni duduk Malaysia je kott. Tak tau la abam posmen juling salah bace alamat ke , atau abam posmen yang bawak balik hadiah tu bagi awek die. Haa.., Yang tu tak kisah sgt. Yang saya terkilan sekali , pernah saya menang GA dapat hadiah topup sepuloh hengget! Saya ulang. Sepuloh hengget ! Tapi sekarang dah masuk 2 tahun saya tunggu. Tak masuk2 pun reload tu ke nombor fon saya. Haa, yang ni tak tahu la ape masalah. Kemain pm dekat facebook kite, ber'dear2' nak mintak nombor topup. Kite pun buat muke seposen berkarat bagi nombor tepon kite. Sape taknak topup free kan? Sepuloh hengget sama dengan sepuloh ribu mesej boipreng! Eh seribu. Ah! Tak kesah la brp2 pun. Tapi takpe la. Permainan dia. Saya dah lupakan semua tu. Saya dah maafkan.


Err, akhir sekali.. saya mintak mahap semua bloggers yang pernah buat GA. Bukan saya cakap pada awak. Dah2 lap airmata tu. Saya cuma cakap pada blogger yang rase macam dia selekeh. Orang nak buat contest, die nak buat jugak. Tapi bile tibe umum pemenang, die senyap. Hm kesian. Terase dipermainkan. Takde la marah sangat pun sebenarnye. Tapi pada sape2 yang hadiah pernah sampai ke tgn siap abam posmen hon pinn! pin! depan umah tu , tahniah ! Boleh cuba lagi. Macam saya dah tawar hati. Tak payah tag saya lg. Tak payah suruh saya join lagi. Tak payahhhh... cube bayangkan kalau 30 ratos org tawar hati macam saya? Padan muke GA tak laku. Lagi, pada sape2 yang nak buat GA ke contest ape2 kat blog kalau boleh, syarat tu bior ler padan dgn hadiah. Bahannye taruk macam2 syarat. Kalau kena follow awak je tak kesah sangat. Ni sampai kena LIKE 40 page sponsor. Bukak link ini, bukak pulak link itu. Tunggu sampai betul2 link tu terbukak. Pastu tag kawan2. Suruh pulak dieorg join. Wahh! Kemain syarat dia. Copp! Contoh! Bukan saya cakap kat awak. Yela. Kekadang kalau nak buat ape2 , kite kena jugak pikir kemampuan org lain kan? Tak payah ler sampai taruk syarat mcm lapar dah lame tak makan maki je. Ok dah. Penat beleter. 2 tahun pendam. Dah Jom lepak starbuck jom!

1 comment:

  1. Ada jugak yg tak dapat hadiah ek?

    so far yang saya join semua dapat hadiah. sebab tu kena join dari bloggers yg betul2 ada nama dan boleh di percayai.

    tapi ada satu ni menang hadiah tak sampai2 lagi. hadiah biasa2 je pun. kita tengok bila sampai hadiah tu. ahaha

    ReplyDelete

Oh, terima kasih komen :)