Followers

Nuffnang Ads

Monday, April 29, 2013

Tak perlu nak berdesas desus.

Nak update boleh? ok. Tak payah tanya. Taip je. Err, takde ape pon nak cerita sangat sebenarnya. Cuma nak bagitau je. 27 dgn 28 haribulan April 2013 yang sepatutnya tarikh tu bermakna bagi aku , telahpun tak bermakna lagi. Tapi terima kasih Allah diatas susun atur perancangan hidup ini. Aku hambaMu redha dan Insha Allah , Allah dah pun atur yang terbaik untuk aku dan masa depan. Sedih sangat bunyi. Macam putus cinta? Eh. Tak lah. Cuma kadang² terkilan sikit. Dah malas nak cerita panjang. Sape nak tau, sila pm. Taknak cerita benda lain. Cuma nak cerita pasal yang Sabtu dgn Ahad lepas , aku dah pun selamat dapat Sijil kursus. wee... suka kan? Suka sangat. Tapi tak payah lah sampai ade yang berdesas desus cerite nak buat macam2 cerita. Tak payah tak payah. Tak perlu sampai nak bawak cerita gosip² hangat dlm we chat ke group facebook ke. Tak payah bazir². Nanti saya dah nak kawen biar saya yang kecoh sendiri. Media sane sini sume saya bagitau. ok? boleh? Bukan ape. Sebelom ni kalau update ape² dekat facebook tu, terase macam artis sgt. Sebab selalu jadi bahan cerita. Susah. Tak salah kan kalau saya pergi sekadar untuk memenuhi keperluan? Sementara masih ada waktu. Ye dakk? Ade yang pergi tu pun bebudak yang baru lepas amik result Spm. Kagum. Ye lah. Kagum sebab dieorg pun pandai isi masa terluang. Tapi tak tau la kalau² memang dieorg sume dah ade niat nak mendirikan rumahtangga. Alhamdulillah :')



Haa, buku kat atas ni kiteorg dapat mase daptar. Tak sempat nak menelaah pun lagi buku tu. Keseluruhannya, kursus tu boleh lah dikategori kan sebagai Best. Best jelah. Sebab kadang² penceramah banyak sangat lari topik. Mentang² tak sabo nak mengundi. Huu.. Tapi rase bertuah lah. Sebab belom kawen lagi dah dapat masuk Mahkamah Syariah. Er? Bertuah? A'ah. Nampak tak betapa untungnye kiteorg? Awal² lagi dah masuk mahkamah. huu.. Orang lain taknak masuk mahkamah. Bukan suke. tapi pengalaman. Haa, dah ade pengalaman sudahlah. Bestlah jugak duk dlm mahkamah. Nampak ade tempat Hakim. Ade kandang. Bukan kandang lembu. tapi kandang pesalah lah kejadah ape ntah lagi. Tapi ustaz2 dah pesan. Nanti dah kawen jgn datang lagi mahkamah tu. Ok ustaz. Insha Allah.. :') Sepanjang kursus tu berlangsung , aku dapat kutip bagai bagai macam macam benda yang masih belom jelas sebelum ni. dah pun jelas. Boring sebenarnye. Yelah. Nak abeskan 2 hari tu pun sekiann. Duduk sampai sakit pinggang urat belikat bagai. Tapi bestlah. Sebab kawan2 mase sekolah dulu pun dapat jumpe balik. Maknanye masih belom terlambat utk aku join. wuhuu.. 



Tadaa ! Haa, inilah hasilnya. Selama 2 hari. Dah dapat masing2 boleh senyum. Boleh balik. Boleh kawen. ah! Gelojoh. Tak laa. Gurau je. Ape2 pun terima kawen kepada penceramah2 yang semuanya happening sepoting sepoting belaka. Tak rugi pun join. Oh, lupa nak bagitau. Saya join kursus ni dgn adik lelaki saya. Dieorg sume mati2 ingat boifren saya. Ok kesian. Padan muka takde orang nak ngorat. wuwuwu.



Nampak muka bangga? Tu dah abes bangga dah tu. Penat. tak cukup tidur. Ok boleh topup tido sekarang. Zzzzzzzz. Kroh Kroh~ Itu saja. 



No comments:

Post a Comment

Oh, terima kasih komen :)