Followers

Nuffnang Ads

Monday, August 26, 2013

CERITA BASI YANG SANGAT PANJANG TANPA BACKSPACE.

Haa kau.. Panjang tak tajok tu? Sedar tak sedar. Pejam celik. Tidur bangun. Tunggang terbalik tertunggeng tenggiling belake semua ade. Hahh! Dah masuk 2 bulan kot tak hapdate belog. So sad :'( Ape yang terjadi sepanjang 2 bulan senyap sunyi? Hah? Hamboi hamboi hamboi mulut kau nokk.. Suke2 je cakap haku dah takde ek? cili nak? Hehh! 

Okayy , so sekarang kena cerita benda2 yang dah BASI lah kan? Ekceli, 2 bulan sebelum ni bukanlah bizi sebab ape sangat pun. Maklomlah. Bulan lepas kan puasa. Memanglah takde kena mengena Puasa dengan update blog. Tapi cuma kurangkan aktiviti beercerita benda yang macam kadang2 tak perlu untuk kita cerita. Hee.. Ok la kot alasan tu? Kekeke.. Urm, harini dah pun masuk 20 Syawal kan? Terasa macam segalanya tak sempat. Nak ucap Salam Ramadhan pun dah terlambat. So saya mengambil kesempatan untuk ucapkan Salam Aidilfitri buat semua kenalan, saudara mara yang dekat dimata atau jauh dihati. Ehh? Macam pelik benor bunyi ayat tu kan? Ah tak kesahlah. Malas nak backspace dah. Sebab takut nanti tak terpublish lagi post yang ni. Dah banyak sangat post terbengkalai dalam draft tu. Selalu taip2 mesti tak sempat nak post. Semua cerita separuh jalan. Erghh! Nampak sangat tak boleh jadi pengarah drama. Moga2 Entry yang ni diberi kesempatan untuk ditaip sehabisnya dan terus tekan Publish! 

Rehat Japp..

Urm, benda yang saya ingat dalam otak sekarang ni je yang saya akan taip disini tanpa backspace. OK? Pesli, wohh! buruk benor eja Firstly. Mehehe... ok, saya cuma nak bagitau Puasa dengan Raya tahun ni terasa sweet la sikit kot. Sebabnye puase dengan raya tahun ni tibe2 je dah tukar status jadi tunang orang. Kadang2 macam tak poernah terpikir la pulak. Tibe2 je jadi tunang orang. Ade jugak org nak kat kite. wee.. Ape2pun panjang ceritanye. So tak payah lagi la cite buat mase ni kot. Ni kan cerita tanpa backpsace. Hah tengok, eja pon dah terbalik. ok taknak layan. Dipendekkan cerita , cinta saya adalah cinta mule2 benci pastu tibe2 sayang. Bunyi mcm ngeri kan? So lepas ni tak payah nak beriye sangat benci2 org. Sekarang mule lah sayang tibe2, heh! Btw, nak cerite je> Puase tahun ni 2 kali je kot berkesempatan buka puase dgn tunang kite. Petame buka puase dgn family saya ramai2. Ke2 buka puase dgn kawan die. Heh! tak sweet hokay? Ah takpelah. Die pun bz keje., Takpe lah. Cukup itu je sebagai kenangan yg boleh kite simpan sepanjang status "engaged" ni. Sweet? Memang lahh.. gagagag! Lagi 1 nak bagitau, tahun ni best sebab ade org seponser kasut dengan baju yaye. nyenyenyeew/.

Sekarang cite pasal raye pulak lah kan? Ok, petang raya pertama tu tunang kite datang raye kat umah. Segala bagai makanan mak die kirim suruh bawak. Mujur kat umah ramai org. Ade jugak tukang pelahap. sampai kite pun tak sempat nak makan. Tak pela, yang poenting kite makan lemang die bawak. Wqalupun die tuduh kite tak makan. Nyamnyamm.. Terima kasih Kasihh. Pastu raye ke2 pulak, saya bwk die g jalan umah sedara mara yang ade dekat2 dgn umah. Bukan saya yang bawak die., Sebab saya naek kete die. Maknanye die yang bawak saya. (selekeh tak? benda remeh pun nak cerita) Sempat la jugak die kenal kubur arwah tokwan. Walaupun taksempat nengok muke bakal tokwan die. Tapi raya tahun ni terase kekurangan sebab mase konvoi beraye tu mak x ikut. Mak demam :'( HMm.. Rayue tahun ni paling tak best sebab mak demam. Tapi raye tahun ni bestr sebab raye dengan tunang. Alhamdulillah syukur segala nikmat aidilfitri ayng Allah berikan. Amiinn..

Raye ke3 pulak saya yang beraye kat umah die. Ditemani oleh abag, kakak ipar serta maksedare saya. Kemain kauu.. macam nak bawak rombongan kawen dah. Die dtg beraye tak bawak sape2 pun. Ahh tak pe la. Beraye kan. MEsti kena raye ramai2. Lagipun Saya ni penakot. Mungkin sebab saya memang jarang jumpe family die. So mungkin terlalu bnayak benda lagi kot yang kena bagi amsa untuk saya sesuai kan diri saya? Entah, saya pun tak faham ape yang saye bel;eter disini. Sepanjang perjalanan 2jam ke rumah die, saya rase amcam entah. Takde perasaan., perasaan dah hilang. BErdebar sakit perut biaselah. Tapi memng takde beza kot. Pergi rumah bakal mak mertua dengan pergi bilik pengetua. Takde beza langsong. Alhamdulillah sempat la jumpa dgn semua family , adik beradik dia. Baik. Ok la. cuma saya. Saya yang kena sesuaikan diri dengan suasana disana. BAnyak yang kena saya sesuai kan. Salah satu nye saya tak pandai makan itik. Tapi mase saya raye aritu mak die buatkan rendang itik. Maknanye? SAya kena belajar kunyah itik? MAkkkk!!!!!!! tolong.. 

Lagi ape lagi erk? Hah, nak tunjuk baju raye dengan kasut raye la. Boleh tak?  Kesah pulak kite kalau orang tak bagi tunjuk? JApp..

            

Tadaa ! Ni baju raye kite. Tapi dah raye ke 6 kot baru pakai. Ngee.. Memule malu nak pakai sebab macam besauu la pulak. Baju ni tak beli dengan die pun. Taksempat nak pilih dengan die haritu. Tapi die cakap die suke tgk baju ni. Yyey... Jap , kasut pulak.. Gambar tu kat kampung org sebenarnye. Untungler org ade kampong ! Jap, gambar kasut pulak.. ,

 

Tadaa ! kotak je lah. Aci dakk? Tak payah beriye sangat nak tgk kasut org. wuhuu.. Urm, penat tau. nak cari size yang sesuai dengan kaki. Punye lah payah. Tapi tak heran la. Memang tiap2 tahun pun canggitu. Yang bezanye tahun ni cari dgn org lain. Menhehehhe.. Btw tq sebab 2 hari teman kite cari kasut raye. Sebenarnye taknak sgt pun sume tu. Hm, tp die cakap die dah niat nak belanja./ Urm, terima kasih :'( Err, rasenye macam cukup dulu lah setakat ni kot. Insya Allah. Panjang umur 2 bulan lagi kite jumpa. Kakakakahh! Kelakar kan? Ni pun da masuk 10 kali Pause. Nyaris2 nak perap dalam draft jugak. hee.. OK. TQ pada sape yang sudi belek2 blog ni. Enjoy ur read. See soon !



1 comment:

  1. seronok kan bila beraya sebagai tunang orang? :)
    sy pun beraya sebagai tunang orng tahun ni & thun lepas.. tp thun lepas en.tunang xde sebab dia bertugas kat lubnan. thun ni dia dah balik.. seronoknya Allah je yang tahu.. :)

    ReplyDelete

Oh, terima kasih komen :)